Miami City tour-Biscayne Bay-Everglades - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Miami City tour-Biscayne Bay-Everglades - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Miami City tour-Biscayne Bay-Everglades

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

31 Maart 2014 | Verenigde Staten, Miami

Maandag 31 maart

Miami

Om 9.15 uur staan we weer in Miami South Beach. We melden ons bij een kantoortje op de Washington Avenue waar we een tour gereserveerd hebben.
Vandaag een Citytrip door Miami, een boottocht en een bezoek naar de Everglades.
Met een volle bus en een gezellige chauffeur/reisleider rijden we door de verschillende districten van Miami.
We maken kennis met het Art Deco district, rijden over Ocean Drive langs hagelwitte stranden, bezichtigen Coconut Grove en rijden door Coral Gables.
De reisleider wist ons veel te vertellen over de verschillende wijken.
De lunch gebruiken we in Little Havanna, de Cubaanse wijk van Miami.
Na de lunch een boottocht door Biscanye Bay waar we de skyline van Miami zien, varen we langs eilandjes waar vele beroemdheden een leuk optrekje bezitten.
Ook varen we langs de Cruise terminals waar we prachtige schepen zien en ook langs de container haven.
We zien nog enkele dolfijnen in de baai.
Na deze tocht de bus in en naar de Everglades, het grootste moerasgebied van de wereld.
We maken daar een Airboot tour door de mangrove en waterwegen, zien enkele mooie vogels , kleine Alligators en dikke vissen.
Later nog een Alligator show en een bezichtiging waar deze dieren verblijven.
Al met al een mooie dag, veel gezien en gehoord en weer fijn in Amerika te zijn.

• 01 April 2014 - 22:05

Mieke:

Klinkt goed allemaal. Veel plezier.