Miami - Key West - Florida City - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Miami - Key West - Florida City - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Miami - Key West - Florida City

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

02 April 2014 | Verenigde Staten, Florida City

Dinsdag 1 april en woensdag 2 april

Miami - Key West - Florida City

Nadat we het drukke Miami gisteren hebben verlaten rijden we nog eens naar de Everglades. Nu naar het Nationale Park om een wandeling te maken. Geen uren maar een leuke “trail” over steigertjes over de gras en mangrove begroeiing. We spotten div. vreemde vogelsoorten , mega veel alligators, een schidpad, mooie planten en bloemen. De Anghinga trail, vlak bij het Ernst Coe Visitor Center is genoemd naar de vele Anghinga vogels die daar een broedplaats hebben.
Na deze wandeling de auto in en verder naar het uiterste puntje van Noord Amerika nl. Key West. Om daar te komen rijden we U.S.Highway 1 helemaal af naar het zuiden. Key West is het laatste van ong. 70 eilandjes die d.m.v. 42 bruggen met elkaar verbonden zijn. Een mooie rit over de eilanden en over het water.
Genoten van mooie vergezichten, leuke baaien en mega havens waar de watersporters zich vermaakten met prachtige jachten en alles wat met water te maken heeft. Eind van de middag arriveren we dan in ons hotelletje in Key West. Nog even genoten van het zwembad en later de oude stad bekeken en uiteraard naar het meest zuidelijke puntje om een foto te schieten. In Duvalstreet wat rond gekeken en heerlijk een visje gegeten.

Vanmorgen na het ontbijt de weg over bruggen en eilanden weer terug. We wilden graag op tijd weer in Key Largo zijn om met een glasbodemboot naar het 3de grote rif van de wereld te varen om mooi koraal en vissen te spotten. Dit is gelukt, om 11.30u. zijn we bij het John Pennekamp Park waar vandaan de boten vertrekken. Wij zijn erbij en genieten van de tocht, eerst door de mangroven, om later de Atlantische zee op te varen en het rif te bezichtigen. We zien veel koraal, heel veel verschillende vissen waarvan de Barracuda`s en pijlstaartroggen wel indruk maakten. Zeer de moeite waard deze trip. We rijden nog een half uurtje en besluiten om in Florida City te overnachten. We vinden een motel met zwembad waar we nog even gebruik van maken en genieten van de zon. Het is aangenaam warm in Florida, gemiddeld zo tussen de 25 en 30 graden met een lekker windje goed te doen. Ons witte velletje begint al een kleurtje te krijgen. De natuur is erg mooi, veel palmbomen overal, prachtige bloeiende bloemen, het is hier dan ook tropisch dus het wil wel groeien. Morgen gaan we richting de westkust van Florida, we zien wel waar we uitkomen. Wordt vervolgd!

• 03 April 2014 - 07:54

Mam:

Geniet er maar lekker van.Maar hier is het ook al 22graden warm.Niet te geloven he.Tot ziens.Mam