Florida City - Fort Myers - Bradenton - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Florida City - Fort Myers - Bradenton - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Florida City - Fort Myers - Bradenton

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

04 April 2014 | Verenigde Staten, Bradenton

Donderdag 3 april en Vrijdag 4 april

Florida City - Fort Myers- Bradenton

Vanuit Florida City nemen we de U.S. 41 naar het noorden de zogenaamde “Tamiami Trail” Deze weg is vroeger door de indianen aangelegd en gaat van Miami naar de westkust en dan omhoog naar het noorden van Florida. De weg loopt parallel aan een rivier en de indianen spraken dan over TaMiAMi. Zo is dan de naam Miami ontstaan. We rijden deze route helemaal van oost naar west door de Everglades. Rechts en Links veel moerras en mangroven. De alligators liggen dus gewoon aan de weg. Mooie route met leuke stops onderweg. Als we later bij de westkust in de buurt komen,komen we ook weer in de bewoonde wereld. Was het eerder rustig op de weg word het nu een stuk drukker. We arriveren in een andere wereld zo lijkt wel. Grote resorts met prachtige huizen, veel golfclubs en de daarbij behorende vervoersmiddelen. Ik kan ze niet allemaal opnoemen maar ik denk dat we alle voor ons TE dure auto`s wel hebben gezien. Vaak gereden door een echtpaar op leeftijd want in Florida wonen veel pensionados met heel veel geld. Het heerlijke klimaat is dan ook erg aantrekkelijk voor deze doelgroep. We rijden tot net voor Fort Myers waar we een motel vinden met jaja een zwem en termaalbad.
Vanmorgen het ontbijt gemist, foei! Dit omdat we toch weer wat hotelletjes geboekt hebben want zo op de gok is te duur. Na toch een goed ontbijt verder met ons programma. Vandaag het Edison en Ford Winter Estates museum bezocht, een prachtig park met vele tropische planten en bomen. We hebben ons daar door een gids e.e.a. laten vertellen over deze geniale heren. Later met een oud trollybusje naar de hoofdstraat in Fort Myers gereden en wat rondgewandeld, langs de haven terug naar de auto en weer verder naar het noorden. Nog 2 uur rijden en we zijn in Bradenton vlakbij Sarasota waar we 2 nachten zullen blijven. Morgen een rustdag dus niet veel te melden dan, ik verwacht een stranddag want de golf van Mexico heb ik nog niet gezien en we zijn er zo vlak bij. Zondag naar Orlando.