Camaguey-Sancti Spiritus - Reisverslag uit Sancti Spíritus, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Camaguey-Sancti Spiritus - Reisverslag uit Sancti Spíritus, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Camaguey-Sancti Spiritus

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

16 Mei 2015 | Cuba, Sancti Spíritus

Zaterdag 16 mei, Camagüey-Sancti Spiritus (190 km.)
Op een klein stationnetje 's morgens in de vroegte......
Ja zo was het afgelopen nacht, we sliepen in een hotel bij het treinstation dus elke trein die vertrok of arriveerde deed dit met de nodige herrie. Toet toeeeeet. Ik heb gelukkig goed geslapen, Chris iets minder.
Na een goed ontbijt vertrekken we om 8.30 met een fietstaxi voor een stadstour door Camagüey. Een doolhof van bochtige en doodlopende straatjes. Ook een boeren markt bezoeken we. Het begint een beetje duidelijk te worden hoe de Cubanen in deze streek leven. Veel van de producten die ze zelf verbouwen voorzien in de dagelijkse levensbehoefte. Als er iets in overvloed is dan is dit voor de handel. Waar we ook waren en komen er zijn geen grote supermarkten waar alles te koop is. De Cubanen staan in de rij, lange rijen voor producten die vandaag te koop zijn. Morgen is het weer op en wie weet wanneer het weer komt. We rijden 1,5u. richting Sancti Spiritus door een prachtig landschap met veel koningspalmen, suikerriet- bananen- en ananasplantages. Na de lunch nog eens 1,5u.voordat we in Sancti Spiritus het centrum bezoeken. We lopen in de hitte door de stad, langs "winkeltjes" richting de Yayabo rivier om de bekende brug te bewonderen. Nog even een terrasje en verder naar ons overnachtingsadres. Vandaag slapen we op een Ranch in een leuke bungalow. Het eten deze avond is niet zo best maar het vertier erna was heerlijk. Er was een optreden van een danseres en een goochelaar. Nog nooit zoiets slechts gezien maar helemaal in een deuk van het lachen. Na enkele Cuba Libres goed geslapen en gezond weer op.