Sancti Spiritus-Trinidad-Topes de Collantes - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Sancti Spiritus-Trinidad-Topes de Collantes - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Sancti Spiritus-Trinidad-Topes de Collantes

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

17 Mei 2015 | Cuba, Trinidad

Zondag 17 mei, Sancti Spiritus- Trinidad- Topes de Collantes (135km.)
De koffers weer gepakt en op naar de volgende bezienswaardigheid. De groep begint al aardig te klikken, er is wat makkelijker contact. Je praat eens hier en praat eens daar. Na het ontbijt vervolgen we de reis naar de koloniale stad Trinidad, die zeker niet mag ontbreken tijdens deze rondreis. De stad is uitgeroepen tot Werelderfgoed. We wandelen door de stad, Uly verteld, We bezoeken het museum Romantici, beklimmen de toren om over Trinidad te kijken, lopen over het plein voor de St. Anna kerk "Plaza Mayor"en lunchen in de Canchánchara bar. Nog even vrije tijd voor een wandeling maar het is zo te warm dat we besluiten om snel weer terug naar het terrasje in de schaduw te gaan waar inmiddels een bekende troubadour zijn gezang ten gehore brengt. Tijdens het terug wandelen naar onze bus merkt een van de leden van de groep dat er zakkenrollers actief zijn dus oppassen maar. Ook heeft iemand zijn gsm vergeten op het terras en deze is ook weg, jammer!
We rijden vervolgens verder richting het bergdorpje Topes de Collantes. Het is een half uur bergop. Van de bewoonde wereld belanden we in no time in een jungle achtige omgeving, prachtig. Onderweg maken we nog een fotostop, daarvoor moeten we een behoorlijke trap beklimmen maar dan heb je ook iets. We komen aan bij een hotel, in de jaren 60 gebouwd door de Russen. We zullen hier 2 nachten verblijven. Als we net in onze kamer zijn barst er een onweersbui uit, geweldig zo heftig heb ik ze zelden gezien. Chris heeft de zwembroek aan getrokken en heeft er heerlijk van genoten. De avond verloopt rustig, heerlijk gegeten en een borrel.
Morgen meer.