Santa Clara-Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Santa Clara-Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Santa Clara-Havana

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

20 Mei 2015 | Cuba, Havana

Woensdag 20 mei, Santa Clara-Havana (270km)
Na een goede nacht en goed ontbijt gaat de reis verder. Uly en Gaby hebben geslapen bij een Casa Particulare en Gaby heeft er zijn overhemden vergeten. Deze halen we eerst op, met de bus door de smalle straatjes een avontuurtje extra. Altijd van alles te zien vanuit de bus. We rijden verder naar een plek waar nog enkele gepantserde wagons staan die ontspoort zijn door een actie van Ché waarbij 408 soldaten met allerhande wapens onderweg naar het oosten van Cuba waren om de revolutie de kop in te drukken.
Verder hebben we vandaag een verre reis voor de boeg, we rijden 1,5 uur maken een stop bij een wegrestaurantje, eten een broodje en nog eens 1,5u. rijden. 15 km. voor Havana gaan we de snelweg af en bezoeken in het dorpje San Francisca de Paula een prachtige villa met gastenverblijf, zwembad en een bijzonder mooie tuin, ooit behoorde dit alles toe aan Ernest Hemingway, een Amerikaanse schrijver. Hij had een passie voor vissen op zwaardvis en marlijn en kwam ooit per toeval op Cuba terecht. Hij was op slag verliefd en is gebleven. Ook had hij een passie voor cocktails en was hij regelmatig in Havana te vinden. Later bezoeken we de div. bars waar hij zijn cocktails dronk We rijden later Havana binnen via een mooie boulevard. We zien nog een stukje van oud Havana en Uly wijst ons op mooie gebouwen en verteld erover. Als we aankomen in ons bijzonder mooie hotel, waar we 4 nachten blijven verlangen we naar een duik in het prachtige zwembad. Het is heet geweest vandaag steeds tussen de 30 en 37 graden. Na een snelle duik snel douchen want om 18.30u. vertrekken we met z'n allen naar een mooi restaurantje waar we heerlijk gegeten hebben. Om half 10 arriveren we in de Buenavista Social Club waar een tafel gereserveerd is op een A1 lokatie en beleven een geweldige avond met muziek en dans uit de jaren 50 uitgevoerd door een groep oudere zangers en zangeressen. Wat mij betreft een van de hoogte punten van deze reis! Ik heb enorm genoten van deze spetterende avond, met mij het hele gezelschap.