Halong- Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Halong- Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Halong- Ninh Binh

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

23 September 2016 | Vietnam, Ninh Bình

Vrijdag 23 september

Halong-Ninh Binh (175km)

Na het ontbijt hebben we nog even tijd om naar een markt te wandelen, prachtig al die bedrijvigheid. We hebben vandaag een lange reisdag dus voor de lunch nemen we zelf van alles mee. Muffins, drinken en fruit voor onderweg. We halen even de cruisegasten op en vervolgen de weg richting Ninh Binh. Onderweg bezoeken we een parelkwekerij, erg interessant om het proces uitgelegd te krijgen. In de bijbehorende megashop was uiteraard alles wat je je maar kunt bedenken te koop. Verderop bezoeken we een familie op het platteland, erg gastvrij werden we ontvangen. We bekijken hun bezittingen en krijgen traditionele lekkernijen om te proeven. Harry verteld over het leven van de Vietnamees, hij weet de groep te boeien. Omdat we nog een eindje moeten rijden hebben we nogmaals een tussenstop. We rijden van dorp naar dorp en langs de grote stad en krijgen zo een aardig beeld van het leven in de Delta.
Het is al donker als we om 5 uur in Ninh Binh arriveren en inchecken in een goed hotel. Harry stelde vanmiddag voor om met z'n allen te dineren in het hotel, dus voorstel viel in goede aarde dus hij heeft het voor 7 uur geregeld. Een heerlijke maaltijd met groentesoep, vis, vlees, rijst patat en vers fruit na. Ook vierde we de verjaardag van 2 medereizigers, Ted en Chantal zijn jarig dus onze gids had namens de groep een taart geregeld. Ook moest er geproost worden met traditionele rijstwijn, zeg maar brandewijn want die kwam behoorlijk binnen... Met enkele rokers op zoek naar een winkel met rookwaren en warempel gevonden ook nog. Een slof sigaretten werd er gekocht voor het bedrag van omgerekend 3 euro.
Terug in het hotel nog enkele afzakkertjes en slapen.