Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Hué

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

25 September 2016 | Vietnam, Hué

Zondag 25 september

Hué

Rond 6 uur beginnen de eerste reizigers al wakker te worden en om 8 uur is er koffie. Harry komt rond met een kan verse koffie en thee zodat iedereen van de groep goed wakker wordt. Om half 10 stappen we weer uit de trein , we zijn in Hué. Veel hebben we niet gezien onderweg het was donker toen we vertrokken en slaperig tot half 10. Er staat weer een mooie bus voor ons klaar en we vertrekken al snel naar het hotel om te ontbijten en even op te frissen. Een mooie kamer hebben we tot onze beschikking met een heerlijke douche, daar knap je van op. Om 11 uur verzamelen we en vertrekken om met een drakenboot een tocht te maken over de parfumrivier. Vanwege het vele citroengras dat aan de rivier geplant is hangt er een beetje een geurtje. De rivier valt een beetje tegen, er is een eindje verderop veel slib in de rivier gestroomd dus ziet het er modderig uit. Het is warm vandaag ik schat toch zeker 30 graden dus de is goed toeven op de boot. Verderop verlaten we de boot om de Thien Mu Pagode, een van de oudste pagodes van Vietnam te bezoeken. Deze werd in een klap beroemd toen een van z'n monniken zichzelf in 1963 in Ho Chi Ming City in brand sprak. Verder bezichtigen we daar de tombe van keizer Tu Doc, een van de Vietnamese keizers. Vervolgens door naar de Verboden Paarse Stad, ooit het ommuurde privéterrein van de keizerlijke familie en luisteren aandachtig naar de verhalen die Harry, onze gids, verteld. Tegen 4 uur is iedereen moe en gaan we richting hotel. Toch staat er voor vandaag nog een bezoek aan een authentieke Vietnamese familie op het programma dus nog even een stop onderweg. We zien hoe deze familie wierook stokjes maakt en er worden Vietnamese hoeden gemaakt. We proeven nog enkele lokale snacks en gaan naar het hotel. Moe maar voldaan na weer een drukke dag rusten we even, gaan heerlijk uit eten en op tijd naar bed.

• 25 September 2016 - 18:32

Mieke:

Klinkt goed allemaal, mooie verhalen. Veel plezier verder. Groetjes,Mieke

• 25 September 2016 - 19:22

Mam En Jo:

Mooie reportage en het komt goed over.
    Wij zijn vandaag naar Netje geweest.Die is 75 jaar geworden.Wij hebben niet veel hoeve te zeggen.Rieky was er ook.Dat is het voor vandaag.gr.Mam en Jo

• 26 September 2016 - 14:38

Hay En May:

Zo te lezen hebben jullie weer een vol programma. Zag vorige week in de krant dat de vader van Math Koch is overleden. Geniet van jullie vakantie. Gr. Hay en May