Mekong Delta - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

29 September 2016 | Vietnam, Bến Tre

Donderdag 29 september

Hoi An-Danang-Ho Chi Minh City-Ben Tre ( Mekong Delta)

Mooi op tijd vertrekt het vliegtuig richting Ho Chi Minh City, we landen om 9.10u.
Er staat alweer een mooie bus voor ons klaar, koffers erin en gaan met die banaan.
We rijden zeker een uur voordat we de drukke stad uit zijn. Het heeft de afgelopen dagen erg geregend en er waren overstromingen in de stad, dit is nog duidelijk te zien. Het krioelt er wel, wat een drukte, heel veel scooters, marktjes, winkeltjes maar ook moderne kantoren en andere gebouwen. Vandaag rijden we de Mekong Delta in. Dit is een gebied met heel veel eilandjes omgeven door brede rivieren waarvan de Mekong de breedste is. Door het zeer warme klimaat is dit een zeer vruchtbaar gebied, prachtig groen door alle gewassen. Rijstvelden, bananen, kokosnoten en ander groente en fruit rijden we voorbij.Vandaag 35 gr.en een beetje regen. We stoppen onderweg voor een lunch in Ben Tre het plaatsje waar we ook zullen overnachten. Ben Tre wordt ook wel kokosnootstad genoemd vanwege de vele kokosbomen. We varen met een bootje over een van de div. rivieren en bezoeken eerst een steenfabriek. Speciaal aan deze oude primitieve fabriek is dat de oven gestookt wordt met de vliesjes die van de rijst wordt geschud. We steken over met de bootjes en bezoeken een fam. die kokosnoten verwerkt tot snoepjes, drank, massageolie enz. en we lopen langs bij een fam. die grasmatten zitten te weven. We stappen in een 6 persoons brommerriksja en maken een mooie tocht door de plantages, stoppen voor een drankje en stappen over in een samprang die ons weer terug brengt naar de boot waarmee we de middag begonnen zijn. Na nog een flinke vaartocht over de prachtige rivier arriveren we einde middag, wanneer het net begint te regenen, bij een prachtig 4 **** hotel "Coconut" aan de oever van de rivier. Een prachtig hotel met een prachtige kamer en een heel mooi uitzicht. Verder verdient het hotel geen lof, zeer slechte bediening, totale paniek als je iets vraagt of besteld. Als groep vinden we dat er 2 ** teveel toegekend zijn. Na een douche en even plat naar het restaurant terug waar we de lunch ook hebben gehad, matige maaltijd nog een afzakkertje en naar bed.

• 30 September 2016 - 13:55

Mam En Jo:

Nog een week en dan zit het er weer op.Verlang je nog niet naar huis?Nog heel veel plezier voor de komende dagen.Hier is het nog steeds mooi herfst weer.Doei.grMam en Jo