Siem Reap-Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Siem Reap-Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Siem Reap-Angkor Wat

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

07 Oktober 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vrijdag 7 oktober

Siem Reap-Angkor Wat

Vanmorgen trekken we er weer op tijd op uit, er staan weer tuk tukjes voor ons klaar die ons eerst naar Angkor Wat zullen brengen. Angkor Wat is een van de grootste religieuze bouwwerken ter wereld, pas in de 19 de eeuw ontdekt en staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO. De hindoeïstische tempels zijn de belangrijkste overblijfselen uit de periode van het immense Khmer-rijk, dat Cambodja, delen van Vietnam, Laos en Thailand omvatte. We zien de bekendste tempels van Angkor Wat , waaronder de jungletempel Angkor Thom met zijn mooie 'South Gate', die het decor vormde voor de film ' Tomb Raider'. Ook hebben we tijd om kleinere tempels te bekijken, een doolhof af en toe, dus soms zijn we elkaar kwijt. We hebben vandaag een lokale gids die verteld maar je moet toch de geschiedenis tot z'n verbeelding laten spreken, het is moeilijk te volgen maar we doen ons best. 'Yasodherapura' zoals de stad in de Khmertijd heette, was ooit de grootste stad ter wereld. De tempels vormden vijfhonderd jaar lang de hoofdstad van het rijk. Na het verval van de Khmers, raakte de tempels volledig overwoekerd door de jungle. Vanaf de ontdekking tot heden wordt er nog steeds onderzoek gedaan en levert nog steeds verrassende vondsten op. Het complex is een van de high lights van Siem Reap dus het is er druk, Met af en aan rijden van grote bussen die op een grote parking blijven, met tuctucs ga je dan verder van tempel naar tempel. Vandaag een zeer benauwde dag met een luchtvochtigheid van 97% gevoelstemperatuur van 35gr.c. Dus dat is zweten zeg, alle poriën zijn weer eens goed doorspoeld. Veel water gedronken maar gelukkig was er aan het einde van de middag toch nog een biertje. Chris nog even gezwommen, lekkere douche, droge kleding en later met ons groepje in de tuctucs naar een vriend van gids Gijs die een restaurant heeft waar heerlijk gekookt wordt. Daar was dus niets teveel verteld, het was er voortreffelijk. Met een cocktail werden we welkom geheten , we hebben het er goed naar onze zin. Met de buik goed strak terug naar ons hotel en heerlijk slapen.