Hanoi-Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Hanoi-Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Hanoi-Halong Bay

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

22 September 2016 | Vietnam, Hạ Long

Donderdag 22 september

Hanoi-Halong Bay (150 km.)

Na een mindere nachtrust gaat de wekker om 6 uur. Moeten om 7.30 u. vertrekken dus even aanpoten om dit te realiseren. Gelukkig staat de hele groep op tijd klaar en lopen we met de koffers enkele meters naar de bus om vervolgens 3.5 u te rijden naar onze volgende bestemming: Halong Bay. Onderweg maken we een stop voor koffie en toilet en bezichtigen we een fabriek waar door gehandicapte jeugdigen van a lles gemaakt wordt. Lakwerk, borduurwerk, kleding, schilderijen en juwelen worden te koop aangeboden. Rond 11uur komen we aan in Halong Bay, een prachtig gebied waar in de verre baaien krijtrotsen de horizon sieren. We droppen eerst 8 personen van de groep die hebben een overnachting op een cruiseschip geboekt. Wij schepen in op een traditionele jonk, een oud chinees zeilschip. We maken een boottocht door de fabelachtige baaien, langs kleine eilandjes en verlaten stranden. We ontdekken diverse grotten in de grillig gevormde rotsen en gaan later een van deze grotten bezoeken. We krijgen een lunch aan boord, veel vis en zeegerechten die zeer de moeite waard zijn. Op het dek is het warm, zeer warm dus we moeten allen uitkijken dat we niet verbranden. Het is een prachtig plaatje, het is dan ook geen wonder dat dit gebied op de werelderfgoed lijst van Unesco staat. Na het ontschepen verlaten we het havengebied en rijden naar ons hotel in het oude centrum van Halong. Een mooi hotel met een mooie kamer, alles voorhanden dus tevreden.
Later gaan we met de groep eten en jawel hoor het wordt de Pizzahut !!!!
Ook weer lekker gegeten en veel plezier gehad, nog een afzakkertje en naar bed.
Morgen uitslapen, 7 uur op, 8 uur ontbijt.