Can Tho-Ho Chi Ming City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Can Tho-Ho Chi Ming City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Can Tho-Ho Chi Ming City

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

01 Oktober 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zaterdag 1 oktober

Can Tho-Ho Chi Ming City ( 170 km)

Vanmorgen vroeg uit de veren, ontbijten, koffer is de bus en naar de kade van Can Tho waar we allen op een boot gaan en 40 minuten over een zijrivier van de Mekong varen om een drijvende markt te bezoeken in Cia Rang, een mooi fotomoment. We komen terecht in de hectiek van bootjes van lokale boeren die hun papaya's, ananassen, meloenen en andere handelswaar op het water aan bieden. Aan een mast op hun boot hangt een exemplaar van wat ze te verhandelen hebben, duidelijker kan haast niet in deze drukte. We varen nog een stukje en stoppen om door een tuin te wandelen en div. verschillende bomen met vruchten te bewonderen. In een kweekvijver zien we gigantische meervallen, Harry geeft ze wat voer en O wat een grote bekken komen dit opeten. We varen terug naar een aanlegsteiger waar de bus alweer op ons wacht. We rijden vandaag naar HCMC naar stoppen onderweg voor een bijzondere lunch. In een oude pagode gerund door "monniken" krijgen we een vegetarische maaltijd voorgeschoteld, niets mis mee, zeer smaakvol maar geen monnik gezien. Oude dametjes verzorgde alles en lopen rond de tafel om instructies voor gebruik te geven. We vervolgen later de reis richting het centrum , het wordt steeds hectischer. Mega druk met bussen, scooters, brommertjes auto's en een heleboel voetgangers, Amsterdam is er niks bij. Op verzoek van div. reisgenoten bezoeken we eerst het oorlogsmuseum. Zeer indrukwekkend. Ik heb buiten enkele foto's gemaakt maar binnen in het museum heerste een saamhorigheid, ik kan het niet goed omschrijven maar ik had niet de behoefte om daar foto's te schieten, verschrikkelijk!
Na 1,5 u. daar rondgekeken te hebben vertrekken we met de bus naar het grote plein midden in de stad om div. historische gebouwen te bekijken. Op het plein, voor het prachtige gemeentehuis van HCMC staat op een brede boulevard een groot standbeeld van " Oom Ho" We wandelen langs het Paleis van de Hereninging, het koloniale postkantoor, het Opera House en de Notre Dam-kathedraal maar zien ook het oude gebouw met platte dak vanwaar de laatste helikopter vertrok bij het einde van de oorlog. We zien verder dat de stad inmiddels is uitgegroeid tot een moderne metropool. Om half 6 checken we voor 3 nachten in bij het Liberty Parkview Hotel. Ons hotel is vlak bij het backpackers gebied gelegen dus druk en later blijkt erg goedkoop. We lopen met Harry nog even een rondje om de buurt te verkennen, hij wijst ons de weg zodat we verder kunnen zonder hem. Weer heerlijk gegeten met een groepje en een terrasje gepakt, we hebben onze ogen uitgekeken. Veel Ausies die voor drank en vrouwen de stad bezoeken.