Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Santiago de Cuba

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

14 Mei 2015 | Cuba, Santiago de Cuba

Donderdag 14 mei Santiago de Cuba.
Na een goede nacht en een heerlijk ontbijt met jaja zelfs zalm op om verder kennis te maken met Santiago de op een na grootste stad van Cuba. We rijden even de stad uit naar een baai waar we het fort El Morro bezoeken. Op een zeer strategisch punt gelegen met prachtig uitzicht op de Caribische zee genoten van het fort. Het is warm, 37graden geeft het klokje in de bus aan. We krijgen een uurtje om het fort te bekijken en gaan daarna verder en bezoeken de Santander Ifigenia begraafplaats. Een indrukwekkende begraafplaats ( hoe kan het ook anders) vooral voor de Cubanen. Hier bevind zich het mausoleum van Marti, een belangrijke verzetsstrijder.
We aanschouwen de wisseling van de wacht, een formele aangelegenheid. Verderop maken we een stop bij het museum van de 26 juli. Gevestigd in een militaire kazerne. In het centrum van de stad bij parc Cespedes maken we met z'n allen een wandeling en krijgen wat tijd voor de lunch. Even een marktjebezocht, niet speciaal. Terug naar het hotel, het is warm en we verlangen allen naar een plons in het mooie zwembad. Enfin zo gezegd zo gedaan, nog net een plons en het begint te regenen met de nodige onweer, dus uit met de pret. Met een groepje gewacht op alweer het Happy Hour en ooooo wat was het weer gezellig. Na de douche heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant.