Orlando - St.Augustine - Daytona Beach - Satellite - Reisverslag uit Satellite Beach, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Orlando - St.Augustine - Daytona Beach - Satellite - Reisverslag uit Satellite Beach, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Orlando - St.Augustine - Daytona Beach - Satellite

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

10 April 2014 | Verenigde Staten, Satellite Beach

Woensdag 9 april en Donderdag 10 april

Orlando – St. Augustine – Daytona Beach – Satellite Beach

Nadat we woensdag Orlando verlaten, rijden we over de interstate richting oostkust. Even flink wat km. maken. Rond de middag arriveren we dan in het historische stadje St. Augustine. Dit is de oudste door Europeanen gestichte stad van Amerika. De huidige inwoners van deze bezienswaardigheid doen er alles aan om dit in stand te houden, het is dan ook een drukbezochte stad. We laten ons informeren bij het bezoekerscentrum en gaan vervolgens met een soort treintje door de oude stad. De chauffeur/gids doet verslag van de oudheden. Na nog wat rondgewandeld te hebben gaan we verder en zakken af naar het zuiden richting Daytona Beach. We rijden de mooie weg langs de kust, zien weer prachtige optrekjes en een prachtig strand. Later in de middag arriveren we in Daytona Beach waar we zullen overnachten. We genieten nog aan het zwembad van het uitzicht over het strand. Later rijden we met de auto het strand op om daar enkele km. te rijden. We maken gebruik van deze unieke gelegenheid waar Daytona Beach o.a. om bekend staat. Wel bijzonder om daar zo rond te rijden tussen badende mensen en vogels die voor auto`s NIET wegvliegen.
Donderdag vertrekken we op tijd. We gaan vandaag naar J.F.Kennedy`s Space Center. Na een uurtje rijden komen we aan bij een enorm complex. Kaartjes kopen en op naar de raketten. In een park bezichtigen we diverse historische raketten, enorme gevaarte`s. Met een bus verlaten we het bezoekerscentrum om naar Cape Canaveral te rijden en de div. laceerplatforms te bekijken. Verschillende gidsen en oud astronauten deden uitleg over het programma van weleer. Erg interessant! We hadden zelfs geluk vandaag. Om precies 13.45u. werd er vanaf een platform een raket “ATLAS V. NROL-67 Satellite” gelanceerd. Dit hebben we vanaf een afstand life kunnen zien gebeuren, heel bijzonder. Later terug in het bezoekerscentrum nog div. films bekeken en in een lanceersimulator (Atlantis) gezeten, een ervaring op zich….trrrrrrrrr….Voldaan na alle informatie weer verder, vanavond slapen we in Satellite Beach.