Satellite Beach -Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Satellite Beach -Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Satellite Beach -Fort Lauderdale

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

12 April 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Vrijdag 11 april en Zaterdag 12 april.

Satellite Beach – Fort Lauderdale

Met de zon op de neus verlaten we Satellite Beach om richting Fort Lauderdale te rijden. Het is van korte duur want ook in Florida kan het regenen. Gelukkig hebben we vandaag een rijdag dus we vinden het niet erg. We rijden de senicroute langs de kust de A1A. Onderweg stoppen we nog eens en maken een strandwandeling, niet te ver natuurlijk! Het is een hele rit naar Lauderdale, we zijn enkele uren onderweg. Rond 14u. zijn we op ons eerste adres voor vandaag “ Sawgrass Mills Mall” het grootste winkelcentrum van Florida. Na lang zoeken een parkeerplaats gevonden, mijn god wat een drukte! In het winkelcentrum kijken we onze ogen uit. Er lopen verschillende mensen met koffers zo groot en helemaal volgeshopt. Het is voor ons dan ook erg aantrekkelijk om ook maar eea aan te schaffen. Chris vind dit toch echt HET hoogte punt van de vakantie! Na enkele uren besluiten we om ons volgende adres te gaan zoeken. Gelukkig brengt de tomtom ons er zo naar toe. We zitten in een hotel in een buitenwijk van de stad, nog enigszins betaalbaar. Na even gerust te hebben toch nog even op stap. Ong. 10 km. verderop ligt n.l. Pompano Park, een paardenrenbaan en een daarbij behorend gokarena. Via een rit van 30 km. zijn we er uiteindelijk gekomen, ook de navigatie kan het wel eens niet vinden!!!!! Eerst de zaak eens goed bekeken, wat een poppekast, een hoop herrie, veel eten en veel gepensioneerde die zich hier vermaken. Ook nog geprobeerd om de vakantie uitgaven terug te winnen maar helaas…hetzelfde als bij HC, ook niets te winnen.
Vrijdagmorgen gaan we richting de stad, we dachten er een boottochtje te maken door het Venetië van Florida. Dit is niet gelukt, we hadden ons niet goed voorbereid, jammer. Wel wat rondgewandeld aan de drukke boulevard van Fort Lauderdale. Het parkeren is ook hier een probleem, tarieven van 20 tot 50 dollar is dan ook heel normaal! Het is erg druk op straat en bij het strand, vandaag begint hier een groot muziekspektakel. Een soort van Pinkpop, 2 dagen div. artiesten en verschillende muziekstijlen. Er worden 40 duizend bezoekers verwacht en daar lopen wij dan tussen!
Op een terras aan de boulevard drinken we een glaasje en bewonderen we de prachtige auto`s die langs komen rijden. Het is dan ook de place to bee om met je bezittingen te pronken! Tot 3x toe kwamen ze soms langsrijden. Tot een uur of 3 gebleven , daarna terug naar het hotel en heerlijk wat aan het zwembad gelegen, uiteraard in de schaduw want vandaag is het heet, erg heet!