Ninh Binh-Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Ninh Binh-Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Ninh Binh-Hué

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

24 September 2016 | Vietnam, Hué

Zaterdag 24 september

Ninh Binh-Hué

Vanmorgen na het ontbijt vertrekken we richting Van Long, een prachtig natuurgebied. Onderweg stoppen we om eerst enkele tempels te bezoeken. Het is een mooie omgeving waar we ons bevinden zo midden tussen de omhoog rijzende krijtrotsen. In de Mekong delta heerst een zeer vruchtbaar klimaat dus we zien veel gewassen die door de hardwerkende Vietnamezen bewerkt worden. We rijden door enkele kleinere dorpjes en zien het traditionele dorpsgebeuren aan ons voorbij gaan. Overal dus ook in de dorpjes zie je de vooruitgang, er worden geasfalteerde wegen aangelegd, ik zie riolerings buizen en waterslangen en pompen dus de mensen krijgen het makkelijker.
Ook valt het me op dat er net als overal de mobieltjes gebruikt worden. We arriveren op een prachtig plekje, tussen de eindeloze groene rijstvelden komen we bij een riviertje en stappen in een traditionele roeiboot ( Sampans) om heerlijk enkele uurtjes rondgepeddeld te worden. Een tenger vrouwtje doet haar best om ons Voort te varen. We genieten van de imposante natuur en de grotten waar we doorheen varen .
Aan het eindpunt staat de bus ons weer op te wachten en brengt de groep naar een restaurantje voor de lunch. Weer heerlijk gegeten en voldaan stappen we daarna allen op een fiets en trekken er op uit. Harry onze gids gaat voorop op een scooter en wijst ons de weg door de omgeving. We worden begroet door de vriendelijke bevolking, overal kindjes die ons gedag roepen. We stoppen onderweg om een dorpsbegraafplaats te bekijken en krijgen de bijbehorende uitleg van Harry.
Na nog enkele fotostops terug in de bus en naar het hotel. We nemen afscheid van de buschauffeur en de busboy want zij gaan terug naar Hanoi.
Om 7 uur checken we uit, gaan eten en gaan met 2 kleine busjes op weg naar het station. Een drukte van belang daar in de vertrekhal. Na de nodige instructies door de gids en het verdelen van de tickets staan we op tijd in de rij voor de trein. We hebben 3 minuten om in te stappen, dat veroorzaakt de nodige stress bij sommige van de groep. Uiteindelijk zitten we om half 11 allemaal in de trein op weg naar Hué.
Wij hebben samen met Thea en Arjen een slaapcouchette waar we goed hebben geslapen.