HCMC-Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu HCMC-Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

HCMC-Phnom Penh

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

04 Oktober 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Dinsdag 4 oktober

HCMC-Phnom Penh ( Cambodja)

Na de vele indrukken die we opgedaan en gezien hebben in het mooie Vietnam gaat de reis vandaag verder naar Cambodja. Een ander land met weer een eigen karakter. Na het ontbijt vertrekken we met een "luxe bus" naar Phnom Penh. Harry rijd met ons mee tot over de grens en draagt zijn zorg over aan Gijs, een Belg die al 16 jaar in Phnom Penh woont. In de bus vullen we 2 formulieren in, plakken we er een pasfoto, leveren we de paspoorten in zodat het aan de grens soepel gaat verlopen. Daar aangekomen moeten we de bus uit, een grote hal waar ooit vrachtwagens gestald waren is nu de wachtruimte, wachten op teruggave van het paspoort. Er staat een nieuwe stempel in.
Dan de bus in en naar de Cambodja grens, paspoort inleveren met het 2 de papiertje en terug in de bus, wachten. Dan weer terug in een rij en krijgen we het paspoort terug met het visum voor Cambodja. Wat een gedoe! Dan een stop om iets te eten, kop noedelsoep gaat er wel in, beetje darmproblemen maar de soep valt goed. Bus weer in en nog enkele uren bussen. Het eerste wat we zien aan de Cambodja kant zijn de vele Casino's waar de Vietnamezen gaan gokken, dit is in Vietnam streng verboden.Het valt ons op dat er en groot verschil is in bouwstijl tov. Vietnam. Ook is het er rommeliger.
We zijn moe, we slapen en luieren wat onderweg, er staat een film aan maar dat is niet te volgen. Rond 5 uur arriveren we in Hotel Ohana waar we 2 nachten verblijven. Mooi hotel in het centrum van de stad. Later nog gaan eten met een groepje, weer heerlijk maar wel voor een andere prijs, we betalen nu met us dollars dus de prijzen zijn er dan ook naar. Vanavond vroeg naar bed.