Phnom Penh-Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Phnom Penh-Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Phnom Penh-Siem Reap

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

06 Oktober 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Donderdag 6 oktober

Phnom Penh-Siem Reap ( ca 320 km)

Vanmorgen vertrekken we in 2 minibussen naar een ophaalpunt. Daar wachten we op een grote luxe lijndienstbus die ons naar Siem Reap zal rijden. Om 10 u.zit de bus vol en vertrekken we dwars door de binnenlanden van Cambodja. Gelukkig is er een nieuwe weg aangelegd en kan de bus behoorlijk doorrijden. We zien het landschap met gifgroene rijstvelden, huisjes op palen en ossenkarren waarmee het land wordt omgeploegd. De mensen zien er armoedig uit, de koeien zo mager. Zo krijgen we een beetje een indruk over het leven op het " platteland"
Om half 4 zijn we al in Siem Reap, stappen weer over in een minibusje en worden bij hotel Ombra Angkor afgezet. Een mooie kamer en een zwembad voor de deur dat gaat de aankomende 3 nachten wel lukken. Dit is tevens ons laatste hotel, het volgende staat in Cuijk! Vanavond zullen we er nog wel op uit trekken maar nu even rustig aan.
Om half 8 vertrekken we met 6 personen in 2 tuktuks naar "Pubstreet" DE straat van Siem Reap. We betalen voor een enkeltje $2 ptt. We komen in een mega drukke straat terecht met een en al neon en led verlichting, een mega herrie en heeeeel druk. Allemaal toeristen die hier op een een of andere manier vertier zoeken. We zijn er doorheen gewurmd, lokale mensen klampen je aan, willen iets verkopen, souveniertjes, kleding, eten en drinken enz. We besluiten om bij een restaurant te eten met een terras op de 2de verdieping. Rustig gezeten en heerlijk gegeten, het afrekenen was lastig, ongeschoold personeel in Cambodja heel gewoon.
Ook het terug gaan naar het hotel was lastig. 100den tuk tukjes willen je terug brengen en vechten bijna om hun klandizie. Tja we zijn nu eenmaal niet in een georganiseerd land waar alles voorspelbaar verloopt....