BAY OF ISLANDS - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu BAY OF ISLANDS - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

BAY OF ISLANDS

Door: AGNES

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

06 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na 3 dagen op een paradijslijk plekje maar afgezondert van de wereld nu een update van die dagen.

Na vertrek uit Auckland zijn we naar het noorden gereden waar we een lodge hadden gereserveerd in Whangarei: The little earth lodge geheten en dit was dus ook een pracht plek.
Onderweg naar Whangarei een mooie route gereden via Helensvile-Wellsford- Whangarei.
In Matakohe een bezoek gebracht aan het Kauri museum waar de geschiedenis van de houtverwerking werd uitgelegd. Kauri is een boomsoort waar ze er genoeg van hebben in N.Z zeer dik en lang. Alle huizen die we tegen komen onderweg zijn dus ook van hout.
Het is mooi om te zien dat het voorjaar wordt in N.Z. alle bomen hebben verse groene blaadjes en overal bloeien er al bloemetjes.
Iemand vertelde ons dat in N.Z. alles groeit wat je in Nederland bij een tuincentrum koopt, nou dat klopt!
Het noordelijke gedeelte van het eiland is subtropisch.

De volgende dag na een heerlijke overnachting zijn we naar Waitangi gereden, net boven Paihia waar we weer een museum bezochten.
Dit museum vertelde de geschiedenis van de Maori`s en de Engelsen hoe ze samen vanaf 1840 het land bestuurde.
In Kawakawa bezochten we de openbare toiletten???? Ja deze zijn bijzonder omdat een beroemde kunstenaar
"Hundertwasser" geheten deze heeft gecreeerd.
Verder onze route via Okiato naar Russel (met een pontje) en langs de kust terug naar Whangarei.

Gisteren zijn we eerst naar de Tutukaka kust gereden. Bijzonder daar omdat vanuit hier veel duiktrips georganiseerd worden.Het is n.l. de plek waar allemaal filmopname`s van Jack Cousteau zijn opgenomen.We zijn terug gegaan naar ons paradijsje om de Abby caves te bezoeken. Dit was op loopafstand dus een mooie wandeling.In de caves bevonden zich allemaal gloeiwormen.(lichtgevende wormen)
Verder nog een wandeling gemaakt door het A.H.Reed memorial kauripark en onze dag was weer vol.

Nog steeds zijn we een beetje van slag en hebben op de gekste tijden slaap.
We slapen en eten op de N.Z. tijden maar ons lichaam wil nog steeds anders.
We worstelen er ons doorheen.

Vandaag via Auckland naar de Coromandel waar we nu in Thames in het Junction hotel ons verslagje maken.We zullen hier 2 nachten verblijven.

Wordt vervolgd....

• 06 Oktober 2010 - 05:59

Mam En Jo:

nu weten wij weer een beetje m eer.verder veel plezier en goede reis.heb je nog geen fotos?daag mam

• 06 Oktober 2010 - 14:15

Mam En Jo:

Wij hebben het hotel
    gevonden.Lijkt een beetje op het wilde westen.De bloeiende bomen ook gezien.gr.mam