Christchurch- Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Christchurch- Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Christchurch- Auckland

Door: AGNES

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

27 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 26-10
Christchurch.
Onze vakantie zit er bijna op, nog even en we gaan aan de terugreis beginnen. We hebben nog een hele dag in Christchurch. Eerst naar het vliegveld om de auto voor een dag langer bij te boeken, had me vergist en zonder auto is haast niet te doen, we hebben tenslotte een boel bagage te versjouwen. Om het centrum te bezoeken wordt aangeraden om park and ride te gebruiken. Dus parkeren en met een pendelbus naar het centrum. In de bus naar het centrum zagen we wel gelijk wat de laatste aardbeving had aangericht, vele oudere gebouwen hadden schade. Hier en daar waren complete huizen opgeruimd en stonden er hekwerken om straten te barricaderen. De hoge moderne glazen bank- en kantoorgebouwen stonden er allemaal nog fier bij, toch beter gebouwd. We hebben een gids gearrangeerd. die ons in 2,5 uur een mooie privé rondwandeling gaf door het centrum van Christchurch en boeiende verhalen wist te vertellen over het verleden en heden. Na de lunch wat gewinkeld en daarna naar Christchurch enige casino (leek wel Las Vegas)om te proberen nog wat terug te verdienen van wat we allemaal uitgegeven hebben de laatste tijd, jammer het is niet gelukt!

Woensdag 27-10
Na uitgecheckt te hebben bij Classiqe lodge motel even naar een groot winkelcentrum in de buurt, Chris weer blij. Toch nog bedacht dat we nog naar de pier van Christchurch moesten dus de navigatie weer aan en er op af. Komen we daar aan een prachtige boulevard met alles erop en eraan, prachtige terrassen mooie winkelpromenade en geen kip te bekennen, te koud waarschijnlijk. Prachtige pier, daar kunnen ze in Scheveningen nog wat van leren. Om 14u. moesten we de auto weer inleveren en we hadden al bedacht hoe we dat allemaal zouden gaan doen. Bij het vliegveld was een nieuwe attractie geopend en daar konden we ons nog wel een tijdje vermaken, er waren daar lockers voor de bagage en weg met de auto. De hele middag hebben we ons vermaakt in het “Antarctic Center”.Vandaar uit hebben we de pendelbus naar het vliegveld genomen en de vlucht van 20.20u naar Auckland vlot gehaald. In het Ventura hotel, waar we onze vakantie in N.Z. begonnen zijn brengen we onze laatste nacht door in dit o zo prachtige land.