Catlins- Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Catlins- Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Catlins- Dunedin

Door: AGNES

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

23 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

VRIJDAG 22-10

We hebben vanmorgen in de stad een half uur gezocht naar een “chocolade fabriek”. Chris had gelezen dat deze in Invercargill moest zijn en aangezien hij een chocolade verslaving heeft kon ik dit niet uit zijn hoofd krijgen. Op het opgegeven adres was nu een
kantoortje en die stuurde hem naar een ander adres. Na een kleine zoektocht eindelijk…..
chocolade truffels met speciale ingrediënten uit deze streek. Ik moet zeggen ze zijn heerlijk en we hebben er dan ook de hele dag van gesnoept. Bij de I site nog wat info gehaald over de scenic route en verder maar weer. Eerst even bij “Henry” op bezoek geweest. Henry is een 120 jaar oude Tuatara, een reptielsoort dat alleen in N.Z. voorkomt. De route weer opgepakt en voerde ons eerst naar Bluff, een oud havenstadje wat tevens het oudste Europese stadje in N.Z. is. Het is meteen ook de punt waar de Pacific en de Tasmaanse zee elkaar treffen. De weg voert langs de kust door natuurgebied de “Catlins” Verschillende stops gemaakt in mooie baaien .Bij Waipapa point zagen we in de verte enkele zeehondjes spelen. Die wilde we wel wat van dichterbij bekijken dus er op af. Lopen we samen op het strand richting de hondjes stuiten we opeens op een stel luie zeeleeuwen. Tussen al die rotsen vielen ze niet erg op, er lagen er nog meer zagen we en we zouden ze zo op de staart getrapt kunnen hebben. Ze hoorde ons en reageerde, we konden er niet langs om verder te lopen.(Wel weer mooie foto`s) We hebben de route afgereden tot in Dunedin waar we 2 nachten zullen blijven in het Commodore motel.

Zaterdag 23-10-10

A PLACE ON A CORNER IN THE MIDDLE OF A CITY
AT THE BOTTEM OF THE WORLD
Deze tekst lazen we vanmiddag op de muur van een cafeetje waar we onze lunch besteld hadden.(wat toepasselijk) We zaten er heerlijk in het zonnetje uit te rusten van een stevige wandeling. We hebben er al een bezoek op zitten aan het Otago Museum wat sinds kort uitgerust is met een Tropical forest waar een verzameling prachtige vlinders rond vliegt.
Met een stadstour hebben we vanmiddag de stad verder bekeken, we waande ons even in San Fransisco, maar de steilste straat van de wereld is dus in Dunedin! (Baldwin Street, 19%) Tegen de avond toch de auto weer gestart en een rit naar Otago Peninsula gemaakt waar bij Taiaroa Head een grote Albatros kolonie de bezienswaardigheid was. In Portobello heerlijk vis gegeten.

• 23 Oktober 2010 - 08:54

Mam:

waar zijn de fotos van de zeeleeuwen?nog 6 dagen dat schiet al mooi op.duurt niet meer zo lang.halen jullie het vliegtuig nog wel op tijd.nog veel plezier.doeiiiiiiii.