Lake taupo-Tongariro-Ohakune-Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Lake taupo-Tongariro-Ohakune-Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Lake taupo-Tongariro-Ohakune-Wellington

Door: AGNES

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

11 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren een cruise gemaakt op Lake Taupo. Deze hadden we een dag eerder gepland maar omdat het te "bumpie"was voer de boot niet uit. De cruise was erg de moeite waard want we zouden de carving cave gaan zien,ooit door de maori`s gemaakt.Het weer is niet zo geweldig dus op de boot was het een heel geschommel.(het zonnetje kwam er ook door)
s`middags verder langs lake taupo naar het N.P. Tongariro. In dit park waar we dwars doorheen reden zijn 3 grote vulkanen te zien. In het verleden zijn hier veel opnames gemaakt voor de film The lord of the rings.
Een heel ander landschap als wat we eerder hadden, de zilvervarens van vele meters hoog en de grote eucaliptusbomen maken nu plaats voor de kleinere struiken.Het park is vooral bekend om z`n verscheidenheid in klimaatzones en steeds hun unieke flora en fauna.De temperatuur liep dus ook rap terug en we kwamen op het vriespunt terecht, brrrrr.......
Tot het plaatsje Ohakune doorgereden en daar een overnachting in een leuk warm hotelletje "The Clyde" gevonden.

Na een goede nachtrust vanmorgen verrast:
onze auto die wit van kleur is was nog witter,ja er lag een dik pak sneeuw op( en dan te bedenken dat dit onze zomervakantie is)Maar och we gaan vrolijk verder en vervolgen onze route richting Wellington.
Door de prachtige Waganui vallei door naar ons eindpunt voor vandaag, een lange rit. Nu zitten we in Hotel Bay Plaza met uitzicht op de baai van Wellington en bereiden ons voor op de oversteek morgen naar het zuider eiland.

• 11 Oktober 2010 - 07:20

Mam:

kan alles goed volgen.ook bij maps.hier is het ook al een beetje kouder geworden.goede ries en tot ziens

• 11 Oktober 2010 - 11:31

Stijn:

haha, sneeuw. dat is wel een goeie. wij hebben gister nog de hele dag buiten gezeten. helaas krijgen we hier deze week ook nachtvorst.

bij jullie wordt het vast nog beter weer.

veel plezier nog, en paps beterschap mit ow knûk.

• 12 Oktober 2010 - 05:41

Marieke:

Schaam schaam, ik lees nu jullie reisverslagen voor het eerst... Stijn was zo lief om mij deze site te mailen! Als ik het zo lees is het prachtig daar maar is pap nog niet aso bruin! Geniet er nog van en succes met de kreupele poot...!