Fjordland-Milford Sound - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu Fjordland-Milford Sound - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Agnes en Chris - WaarBenJij.nu

Fjordland-Milford Sound

Door: AGNES

Blijf op de hoogte en volg Agnes en Chris

21 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Woensdag 20-10

Yes the road is open! You need chains.

We hebben de weergoden met ons mee, we gaan vandaag naar Milford Sound een van de fjorden van N.Z.voor een overnight cruise. Het belooft iets aparts te worden. De Milford road is vanaf Te Anau 120 km. met onderweg veel stopplaatsen waar je weer je ogen uitkijkt. Het is er erg vochtig en op plaatsen gutst het water de bergen uit. Een wandeling langs Lake Marian bracht ons in een sprookjesachtig bos met vele varens en waar alle bomen met verschillende mossoorten bekleed waren.(Nu snap ik ook waarom ze de film LOTR in N.Z. opgenomen hebben) Ook een stop bij de Mirror Lakes gemaakt waar we vandaag wel spiegelende foto`s hebben kunnen maken. Om 16u. checken we in om met 50 pers. op de Milford Mariner van Real yourneys te vertrekken. Omdat het regent en erg waait is het nogal fris op het dek maar binnen is het goed vertoeven. Onze HUT ziet er ook goed uit, we hebben zelfs”ensuite”.We varen de gehele sound uit tot aan de Tasman zee en weer een stuk terug naar een baai waar we voor anker gaan om te overnachten. De vele regen heeft zo ook zijn voordelen: de watervallen waren talrijk en enorm. Een lust voor het oog en de camera. Chris nog in een sloep mee de baai in en kreeg daar nog e.e.a. te horen over de flora en fauna. Andere passagiers zijn nog gaan kayakken. Na het diner nog een borrel en vroeg de hut in want morgen weer vroeg uit de veren.

Donderdag 21-10

Chris vertrok om 6.30u naar het dek voor de zonsopkomst, mij iets te vroeg….
Het was rustig in de baai waar we overnacht hebben en de lucht kleurt blauw dus dat beloofd ver uitzicht en mooie plaatjes. De enorme watervallen zijn vandaag een stuk rustiger. Onderweg zien we kleine pinguïns, zeehondjes en
dolfijnen. Na nog een heerlijk ontbijt zat omstreeks 9.30u.deze trip er op en begonnen we aan de weg terug naar Te Anau.
Daar zijn we begonnen aan de Southern Scenic route die ons via de Zuid- en de Oostkust in 3 dagen naar Dunedin zal brengen. Ook deze belooft weer vele bezienswaardigheden .Vandaag langs de Zuidkust tot Invercargill gereden.

Ps. We hebben de sneeuwkettingen niet gebruikt!

• 21 Oktober 2010 - 09:43

Jan:

Hoort zich goed aan. Hoe vonden jullie de tunnel naar Milford Sound?

• 21 Oktober 2010 - 10:53

Hay En May:

Hallo Agnes en Chris,

Schitterende foto's en mooie verhalen. Chris is vanmorgen toch wel weer naar bed gegaan?
    Hier is het ozelig weer.
    Geniet er nog van.

Groeten,

Hay

• 21 Oktober 2010 - 19:01

Mieke:

ziet er allemaal prachtig uit daar, amuseer jullie nog en kiekt uut!
    groetjes
    Mieke en Manuèle